Parra Kullanılırken Dikkat Edilmesi Gereken Noktalar

İnternet, doğası gereği sınırları geniş bir yapı üzerinde kurulduğu için sahtekârlık, dolandırıcılık, virüs bulaşması, yetkisiz erişim, şifre ve kişisel bilgilerin çalınması gibi kötü niyetli saldırılara maruz kalma riski taşır. Birleşik Ödeme Hizmetleri ve Elektronik Para A.Ş. bu riskleri asgari seviyede tutmak için teknolojinin imkân sağladığı bütün önlemleri almıştır.
Genel
• İşletim sisteminizi düzenli olarak güncelleyiniz. Böylece güvenlik açıklarının oluşması önlenir.
• Her zaman tarayıcınızın en güncel sürümünü kullanınız.
• Mutlaka bir antivirüs yazılımı kullanınız ve bu yazılımı düzenli olarak güncelleyiniz.
• Sisteminize bir güvenlik duvarı kurunuz ve etkinleştiriniz.
• Parra sistemine giriş yaparken kullandığınız müşteri numarası, şifre veya parola gibi bilgileri bilgisayarınızda kayıtlı tutmayınız.
• Sadece güvenilir kaynaklardan temin ettiğiniz yazılımları kullanınız.
• Parra işlemleri sırasında bilgisayarınızdaki diğer bütün programları kapatınız. Bu süre zarfında chat ve sörf yapmayınız, dosya indirmeyiniz.
• Güvenli bir parola seçiniz. Parolanız en az altı haneli olmalı ve bir kelime oluşturmayacak harf, sayı ve işaretlerden oluşmalıdır.
• Birleşik Ödeme Hizmetleri ve Elektronik Para A.Ş.’nin acil durumlarda kullanmak amacıyla çağrı merkezi numarasını (0 850 252 22 22) kaydediniz. Çağrı merkezi numaramızın(0 850 252 22 22) dışında Birleşik Ödeme Hizmetleri ve Elektronik Para A.Ş adına gelen çağrıları dikkate almayınız. Böylece mesai saatleri dışında oluşacak bir tehlikede de firmamızla iletişim kurabilirsiniz.
• Düzenli olarak (en az ayda bir) hesap hareketlerinizi ve bakiyenizi gözden geçiriniz. Şüpheli işlemleri derhal bize bildiriniz.
• Elektronik para transferlerinde onaylanan işlemlerde iade ve iptal talepleri karşılanmamaktadır.
Oturum açarken
• Önce açık olan tüm tarayıcı pencerelerini kapatınız.
• Parra adresini adres satırına elinizle yazınız, herhangi bir bağlantıya (linke) tıklamayınız.
• Parra platform SSL sertifikası ile korunmaktadır, adresin "https" ile başladığından emin olunuz.
Oturum açtıktan sonra
• Parra işlemleri sırasında başka bir tarayıcı penceresi açmayınız.
• Karşınıza herhangi bir hata mesajı çıkarsa, sistemden çıkınız. Daha sonra tekrar bağlanınız.
Oturumu kapattıktan sonra
• Parra sisteminden "Çıkış" veya "Logout" bağlantısına tıklayarak çıkınız.
• Tarayıcınızın belleğini ve geçici klasörü boşaltınız.
• Tarayıcı penceresini tamamen kapatınız.
Güvenlik
• Asla, telefon veya e-posta üzerinden banka hesaplarınıza ve kredi kartlarınıza ait bilgileri paylaşamayınız. Parra sizden böyle bir talepte bulunmaz.
• Parra işlemlerinizi asla bilmediğiniz yabancı bir bilgisayarda ya da internet kafelerde yapmayınız.
• Gelen e-posta yadaSMS’lerde, "internet bankacılığı güvenlik güncellemesi" yapmanız isteniyorsa, kesinlikle inanmayınız. Parra güncellemelerini e-posta üzerinden talep etmemektedir. Eğer bir güncelleme varsa parra.com.tr adresinde duyurulacaktır. Düzenli olarak sayfayı kontrol etmeyi ihmal etmeyiniz.
• Tarayıcı penceresinin "kapalı kilit" simgesi yoksa işlemlerinizi yapmayınız ve sistemden çıkınız, çağrı merkezimizi arayarak (0 850 252 22 22) yardım isteyiniz.
• Parra üzerinde gerçekleştirdiğiniz alandaki bilgileri ve işlem akışını takip etmek sizin sorumluluğunuzdadır. Bu nedenle platformu kullanırken son giriş tarihinizi, hesap hareketlerinizi, bilgilerinizin güncelliğini ve bilginiz dışında yapılmış bir işlem olup olmadığını düzenli olarak kontrol etmelisiniz.
• Herhangi bir yetkisiz erişimin sağlanması, bilginiz dışında bir transferin gerçekleşmesi veya şifrenizin başkaları tarafından bilindiğinden şüphelenmeniz durumunda en kısa sürede 0 850 252 22 22 numaralı Çağrı Merkezi'ni arayarak bilgi vermeniz gerekmektedir.
Kiosk Kullanılırken Dikkat Edilmesi Gereken Noktalar
Genel
• Karta yükleme yapmak için mutlaka kartınızı sisteme okutmalı, ekranda çıkan yönlendirmeleri takip etmelisiniz.
• Parra platformunu kullanabilmek için sistemde hesabınızın olması gerekir, hesap açmak için web sayfasını yadakiosk üzerindeki üye ol sayfasını kullanabilirsiniz.
• Üyelik işlemlerini yaparken e-mail ve cep telefonu bilgilerinizi doğru giriniz, işlemlerinizi yapabilmeniz için doğrulama kodları gönderilecektir.
• Parra platformunu kullanarak kartınıza yükleme yapabilir, para yatırıp, para çekebilir, başka bir hesaba para transfer edebilirsiniz.
• Üyelik işlemlerini yaparken e-mail ve cep telefonu bilgilerinizi doğru giriniz, işlemlerinizi yapabilmeniz için doğrulama kodları gönderilecektir.
• Elektronik para transferlerinde onaylanan işlemlerde iade ve iptal talepleri karşılanmamaktadır.
Güvenlik
• Kiosk üzerinde cihaza ait olmadığını düşündüğünüz herhangi bir aparat, cihaz yada sistem gördüğünüzde işleme başlamadan çağrı merkezimizle (0 850 252 22 22) irtibata geçiniz. Dolandırıcılık amacıyla system üzerine kart kopyalayıcıyada kamera yerleştirilmiş olabilir.
• Kartınız sıkıştığında yada herhangi bir problemle karşılaştığınızda kendi telefonunuzdan arayınız, kimseyle sisteme ait bilgileriniz paylaşmayınız. Yaygın bir dolandırılıcık yöntemi olarak bu durumlarda dolandırıcılar kendi telefonlarını kullanarak yardım etme bahanesiyle kişisel bilgilerinizi çalabilirler.
• Her türlü iletişim smsyada telefon yoluyla Birleşik Ödeme Hizmetleri ve Elektronik Para A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Bunu dışındaki hiç bir kurum, kişi yada kuruluşa itibar etmeyiniz.
• Müşteri numarası yada şifrenizin kaybedilmesi, çalınması, silinmesi ya da değiştirilmesinin gerekmesi durumunda kendi telefonunuzdan Çağrı Merkezi’mizi (0 850 252 22 22) arayınız.
• Şirketimizin internet kanalından verdiği hizmetleri kullanmak istediğiniz zaman tarayıcınızın adres bölümüne birlesikodeme.com.tr veya parra.com.tr yazıp, bu sayfadaki Online İşlem İnternet linkine tıklamalısınız. Bu, phishing (olta) saldırılarına karşı en etkili önlemdir.
 

Ön Ödemeli Kart Kullanımı - Güvenlik Kuralları

İnternetteki güvenliğinize en az sizin kadar önem veriyoruz. Bizim aldığımız önlemlerin yanında sizin de dikkat etmeniz gereken önemli noktalar, işlemlerinizde ekstra güvenlik sağlar.

E-Posta ve Telefonlara Dikkat

Birleşik Ödeme olarak kişisel bilgilerinizi veya parolanızı asla mail yoluyla talep etmeyiz. Aldığınız e-posta sizi kişisel bilgilerinizi veya parolanızı girmeniz için bir siteye yönlendiriyorsa, derhal 0850 252 22 22 numaralı çağrı merkezimize bilgi vermelisiniz. Bazı virüsler e-posta yoluyla yayılabilmektedir. Göndericisini tanımadığınız veya şüpheli görünen e-postaları okumadan silmelisiniz. Telefonla şirketimiz, çeşitli kurumlar veya yerler tarafından aradığını iddia ederek; ödül kazandınız veya başka çeşitli bahaneler öne sürerek kişisel ya da bankacılık bilgilerinizi isteyen kişilere karşı dikkatli olmalısınız. Şüphe uyandıran aramalara itibar etmeyerek; para transferi, bilgi paylaşımı gibi taleplerine karşılık vermemeli ve konuyla ilgili hemen 0850 252 22 22 numaralı çağrı merkezimizi bilgilendirmelisiniz.

Özel Bilgilerinizi Gizli Tutmalısınız

Doğum tarihi, kimlik numarası gibi bilgilerinizi talep eden kişilere karşı şüpheci olmalısınız Şirketimiz hiç bir zaman anne kızlık soyadınızın tamamını istemez. Anne kızlık soyadınızın tamamı istenirse 0850 252 22 22 numaralı çağrı merkezimize bilgi verin. Yakından tanıdığınız kişilerden gelse bile, e-postalarda, sohbet odaları ya da mesajlaşma servislerinde sizden gizli bilgileriniz istendiğinde dikkatli olmalısınız.

Karmaşık Parolalar Kullanmalısınız

Doğum tarihi, takma ad gibi kolay tahmin edilebilecek parolalardan kaçınmalısınız. Birçok kişi karmaşık parolalar kullanmaları durumunda bu parolalarını unutacaklarını düşünür. Bunu engellemek için kolayca hatırlayabileceğiniz bir kelimenin içine rakamlar ekleyebilirsiniz.

Bilgisayarınızı Korumalı ve Güvendiğiniz Bilgisayarları Kullanmalısınız.

İnternet cafe gibi halka açık veya güncel anti-virüs yazılımları bulunmayan bilgisayarlardan hiç bir şekilde işlem yapmamalısınız. İnternet üzerinden başka bir ağa bağlanmayı sağlayan Sanal Özel Ağ bağlantıları (Virtual Private Network, VPN) uygulamalarının kullanıldığı bilgisayar ve cihazlar üzerinden, güvenlik gerektiren işlemler yapmamanızı öneriyoruz.